1
1

ההגדרה של DeFi

מימון מבוזר (DeFi) מתייחס למגוון רחב של פרוטוקולים וכלי תוכנה שנותנים לאנשים את הכוח לבצע עסקאות פיננסיות (מסחר, הלוואות, הלוואות ועוד) ללא צדדים שלישיים כגון בנקים, בורסות או בתי ברוקרים.

יותר מזה, DeFi מסמנת מעבר מהסתמכות על מוסדות ריכוזיים להסתמכות על רשתות מבוזרות, מבוססות קוד, עמית לעמית.

היתרונות של DeFi

DeFi מציעה יתרונות רבים בהשוואה ל-TradFi (פיננסים מסורתיים, כמו בנקים). DeFi הוא:

  • כולל  . טכנולוגיות קריפטוגרפיות ובלוקצ’יין פתוחות לכל מי שיש לו חיבור לאינטרנט, ומעניקות כוח פיננסי לקבוצות שוליות מסורתיות.
  • רשתות קריפטו  ללא הרשאה  אינן דורשות אישור ממוסדות מרכזיים כדי להשתתף, כך שרוב האנשים יכולים ליהנות מגישה בלתי מוגבלת.
  • רשתות קריפטוגרפיות שקופות  מבוססות על רשתות בלוקצ’יין ציבוריות, שבהן נתוני עסקאות יכולים להיראות על ידי כל אדם והם בלתי ניתנים לשינוי, כלומר לא ניתן לשנות או לחבל בהם.
  • מאובטח  _ כדי לקיים אינטראקציה עם DeFi, תצטרך להשתמש בארנק שאינו משמורת, מה שאומר שאתה שומר על השליטה על המפתחות הפרטיים ונכסי הקריפטו שלך ולא צריך לסמוך על ישות ריכוזית.
  • מהיר  _ בעוד שעסקאות בנקאיות מסתדרות תוך 3-5 ימים, עסקאות קריפטו מסתדרות תוך דקות או שעות, מה שמגדיל את המהירות שבה כסף מחליף ידיים בכל המערכת הפיננסית.
  • עמיד לצנזורה  . מכיוון שעסקאות קריפטו מתרחשות ברשתות מבוזרות, לא ניתן לצנזר אותן או לעצור אותן על ידי ישות אחת. זה יכול להגן על משתמשי קריפטו מפני פעילות הונאה, התעלמות ממשלתית ועוד.
  • ניתן לתכנות  _ משימות שבאופן מסורתי דורשות אדם יכולות להיות אוטומטיות באמצעות חוזים חכמים קריפטוגרפיים. זה פותח אפשרויות חדשות למוצרים ושירותים פיננסיים ומפחית את הסיכויים לטעות אנוש.
ההגדרה של מימון מבוזר (DeFi)

הסיכונים של DeFi

עם כוח גדול באה אחריות גדולה. הסיכונים ב-DeFi כוללים:

  • אובדן מפתחות קריפטוגרפיים  . כמו בכל שמירה על מטבעות קריפטוגרפיים, אם תאבד את המפתחות שלך, אתה עלול לאבד גישה לכספי המטבעות הקריפטוגרפיים שלך.
  • פעולות הן בלתי הפיכות  . המשתמש אחראי בסופו של דבר למה שהוא עושה. כאשר אתה לוחץ על שלח על עסקת מטבע קריפטוגרפי, לא ניתן לבטל אותה.
  • הונאות דיוג  . האקרים נפוצים בכל תחומי האינטרנט, הודעות דוא”ל והודעות מטעות יכולים להערים עליך לשתף את מפתחות ההצפנה שלך ובסופו של דבר את הכספים שלך.
  • רגולציה לא ברורה  . התקנות סביב DeFi עדיין לא מאוד ברורות, ולכן קיים סיכון שנכסי קריפטו יהיו כפופים לתקנות מחמירות יותר בעתיד.
  • באגים ושגיאות קידוד  . חוזים חכמים הם קוד, ולקוד יכולות להיות פגיעויות שהאקרים יכולים לנצל. זה נקרא סיכון חוזה חכם.
ההגדרה של מימון מבוזר (DeFi)

איך DeFi עובד

במערכת הפיננסית המסורתית של היום, כאשר אתה רוצה לפתוח חשבון בנק או להגיש בקשה להלוואה, אתה צריך לעבור דרך מוסד ריכוזי כמו בנק.

אם הבנק יכול לאמת את זהותך, הוא יאפשר לך לפתוח חשבון.

אם הם יכולים לבסס את כושר האשראי שלך, הם עשויים להחליט לתת לך הלוואה.

בשני המקרים,  הבנק קובע  .

אם אין לך זיהוי תקין או שאינך “זכאי לאשראי” לדעת המוסד, הם עלולים להגביל את גישתך לשירותים אלה או לשלול אותך לחלוטין.

DeFi מחליף את הבנק בסדרה של  אפליקציות מבוזרות  (dApps) המופעלות על ידי  חוזים חכמים.

ההגדרה של dApp

dApp הוא יישום מבוזר. בעוד אפליקציות אינטרנט סטנדרטיות כמו טוויטר פועלות על מערכות בבעלות ארגון בודד, בעולם המטבעות הקריפטוגרפיים, dApps פועלות על רשתות בלוקצ’יין ציבוריות, שהן קוד פתוח ולכן אינן קוד פתוח. הן נשלטות על ידי רשות אחת.

DApps עובדות בעצמן ובדרך כלל מורכבות ממספר חוזים חכמים.

שאלות נפוצות של DeFi

האם ניתן למנוע ממישהו גישה ל-DeFi?

לא, רשתות קריפטו הן חסרות רשות, מה שאומר שכל אחד עם חיבור לאינטרנט יכול להשתמש בהן. זהו אחד המאפיינים המגדירים של קריפטו.

האם DeFi אמין?

בקריפטו, משתמשים סומכים על הקוד שהוא הבנקאי, הברוקר והמלווה. עם תוכנת קוד פתוח, כל אחד יכול לבדוק אותה ולוודא שהיא פועלת כמתוכנן.

עם זאת, חוזים חכמים טובים רק כמו הקוד שלהם. היו כמה פריצות בפרופיל גבוה בתחום DeFi שעלו למשתמשים מיליוני דולרים. חיוני לעשות מחקר משלך לפני השימוש בכל מוצר או שירות קריפטו.

איך מחירי DeFi נשארים מעודכנים אם אף אחד לא מנהל אותם?

כדי להבטיח שמחירי מטבעות קריפטוגרפיים מדויקים בבלוקצ’יין, פרוטוקולי DeFi משתמשים במה שנקרא אורקל. אתה יכול לחשוב על אורקל כעל “הזנות מחירי קריפטו” המספקות נתונים בזמן אמת על מחירי הקריפטו לבלוקצ’יין.

¿De cuánta utilidad te ha parecido este contenido?

¡Haz clic en una estrella para puntuarlo!

Promedio de puntuación 0 / 5. Recuento de votos: 0

Hasta ahora, ¡no hay votos!. Sé el primero en puntuar este contenido.